StaceyELN (englishlab) wrote,
StaceyELN
englishlab

Грамматические термины с малышами - надо или не надо их учить?

Зафиксировала для себя интересную вещь: в процессе занятий с дочкой уже довольно много грамматических структур разобрали по крайней мере в базовом объёме: Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Past Continuous, there is/are, there was/were, gerunds as subjects & objects, have got, can, сouldn't, mustn't, personal pronouns, possessive adjectives, demonstrative pronouns, indefinite pronouns,  cardinal and ordinal numerals, present wishes, imperatives, articles, prepositions, plural nouns, comparison of adjectives ...

Но терминов ребёнок не знает. Может надо объяснить прямым текстом? С другой стороны, явно тут же запутается, до сих пор так просто было 

asks - спрашивает, asked - спросил
one - один, the first - первый
you - ты, your - твоё
don't eat me - не ешь меня

А вот скажу, что это на грамматическом языке, и напугаю шестилетнее дитя до смерти ... Надо уже серьёзный учебник по грамматике брать, а там все эти заголовки .. "present simple", "irregular verbs", "auxiliary verbs" бррр... Вот что делать, а?
Tags: grammar, methodology, mind-boggling thoughts, teaching vyls
Subscribe

  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 10 comments